saadehistory.blogg.se

En Saadehistoria ♥

Del 1 ♥

Publicerad 2012-08-22 16:43:38 i Allmänt

Jag kollar ner på mina slitna converse går med hörlurarna i Eric Saade och Tones låt imagine dunkar i öronen, tänker vad skulle jag göra utan Erics musik.
Jag avbryts i mitt tänkade av att mobilen ringer ser på displayen att det står ''mamma ringer'' jag svarar
-Aa hallåå. 
-Går det bra de här nudå ska jag inte komma och följa med dig första dagen?
-Nej mamma de går bra, hejdå.
Jag trycker bort mamma och fortsätter gå, när den tegelröda skolbyggnaden börjar skymta får jag magknip och nervösiteten kommer.
Jag tänker äh be strong Sammy be strong.
Jag ökar takten går in i skolbyggnaden hör alla skratt och tisseltassel fast fortsätter raka vägen fram till sal 33 som tydligen är mitt hemklassrum.
Där står redan massor med folk och en av tjejerna går fram till mig och säger:
-Hej jag heter Erica, och vem är du en ny tjej ?
-Hej haha ja, jag heter Sammy flyttade hit i somras från Åre.
-Okej oj lite skillnad på Åre och Stockholm?
-Ja de kan man säga, i Åre fick jag åka enda till östersund för att handla kläder nu finns ju de butiker utanför dörren nästan. Fast kommer sakna Åre på vintern slalom och allt och även vandringsturerna jag och min familj hade varje söndag på sommaren.
-Jo de förstår jag svarade Erica.
Sen hann vi inte prata så mycket längre för då kom de två mentorerna och öppnade dörren.
Mentorerna hette Sanna och Sune och Sune skulle vara min mentor som jag hade på utvecklingsamtal och så.
Dagen flöt på och de var mest få skåp scheman och så slutade redan tolv, så och efter skolan frågade Erica om jag hade lust att dra med ut på stan och ta en fika.
Såklart hängde jag på, vi tog tunnelbannan in till waynes där vi tog varsin latte.
-Vad brukade du göra i Åre då på dagarna förutom skidor vandring och så?
-Tja, mitt största intresse är ju Eric Saade lyssnar på han tjugofyrasju.
Erica såg helt chokad ut, och jag förstod ingenting.
-Erica vad är det, tycker du inte han är grym?
-Va jo eller ja ,jag lyssnar inte så mycket på han, eller lyssna gör jag hela neej jag tycker han är okej.
-Varför såg du så chokad ut?
-Det är komplicerat måste dra, hejdå.
 
\\Embliiz

Kommentarer

Postat av: Eric saade fan

Publicerad 2012-08-22 17:00:10

jätte bra! :D

Svar: Tack så mkt! :D
eembliiz.blogg.se

Postat av: eric fan

Publicerad 2012-08-25 22:28:02

sjukt bra, när kommer nästa del? <3

Svar: Åå tack, ska försöka göra en till del nu\strax <3
eembliiz.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela